2024
Având în vedere aspectele anterior expuse, s-a aprobat propunerea sesizării din oficiu a Avocatului Poporului și efectuarea de demersuri la Direcția de Sănătate Publică Dolj, Agenția pentru Protecția Mediului Dolj, Garda de Mediu Dolj, Poliția Locală Craiova și Direcția Fond Locativ și Control Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Craiova, pentru a ne comunica informaţii suplimentare cu privire la situația sesizată în mass-media. Ca urmare a demersurilor întreprinse, ni s-au comunicat următoarele informații:
Garda Națională de Mediu- Comisariatul Județean Dolj, ne-a comunicat, printre altele, că în urma verificărilor efectuate nu s-au constatat neconformități în ceea ce privește legislația de mediu în vigoare însă, având în vedere existența echipamentelor folosite în vederea transmiterii semnalului de internet/telefonie/CATV de către această societate, a fost dispusă măsura în ceea ce privește efectuarea de determinări pentru indicatorul zgomot, cu un operator economic autorizat.
Poliția Locală Craiova, ca urmare a verificărilor efectuate a constatat faptul că în apartamentul unde își desfășoară activitatea operatorul economic nu s-au executat lucrări de construcții care să necesite autorizarea executării lucrărilor de construcții, iar montarea aparatelor de climatizare care erau în interiorul spațiului în cauză, nu necesită autorizație.
Agenția pentru Protecția Mediului Dolj, ne-a informat că nu deține competențe pentru efectuarea inspecțiilor de mediu. La Agenția pentru Protecția Mediului Dolj nu sunt înregistrate sesizări având ca obiect aspectele relatate în presă.
Direcția Fond Locativ și Control Asociații de Proprietari-Primăria Craiova, ne-a comunicat că actuala conducere a Asociației de Proprietari nu a putut pune la dispoziție nici un fel de documente din care să reiasă faptul că există un aviz scris al comitetului executiv al asociației sau acord scris, prealabil, al proprietarilor direct afectați cu care se învecinează, pe plan orizontal și vertical cu apartamentul unde își desfășoară activitatea operatorul economic, fiind o activitate care a început în urmă cu mulți ani în urmă. Asociația de proprietari a fost îndrumată să ia măsurile necesare în sensul de a se adresa societății respective, în scris, aducându-le la cunoștință sesizările proprietarilor cu privire la zgomotul și vibrațiile produse de echipamentele existente în ap. 2.
Direcția de Sănătate Publică Dolj, ne-a comunicat că se cunoaște situația expusă în presă, dar pentru că la momentul actual DSP Dolj nu deține capacitatea tehnică necesară pentru efectuarea nivelului de presiune acustică, s-a recomandat operatorului economic reclamat verificarea periodică a tuturor echipamentelor, prin operațiuni de mentenanță cu operatori autorizați a echipamentelor existente, precum și efectuarea de determinări sonometrice cu o firmă de specialitate care să dețină laborator de încercări acreditat.
În urma recomandărilor formulate, operatorul economic reclamat a efectuat mentenanța echipamentelor existente, iar o unitate exterioară de climatizare a fost înlocuită.
În urma controalelor întreprinse, personalul împuternicit al operatorului economic a decis ca măsură voluntară, relocarea activității obiectivului situat la acea adresă, într-o altă locație, așa cum reiese din declarația înregistrată la DSP Dolj, precum și a procesului verbal de negociere a tarifării, încheiat cu această ocazie, având ca obiect închirierea unui nou spațiu.
În vederea soluționării acestei sesizări, au fost efectuate demersuri la Inspectoratul de Poliție Județean Dolj, Primăria comunei Şimnicu de Sus, judeţul Dolj, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj și Parchetul de pe lângă Tribunalul Dolj.
Urmare demersului efectuat, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj ne-a informat că nu a fost sesizată și nu deţine nicio informaţie în legătură cu situaţia relatată în presă. În urma verificărilor efectuate în baza de date a rezultat faptul că, anterior decesului, victima nu s-a aflat în atenția instituției. La nivelul direcției funcționează Centrul de Primire în Regim de Urgență pentru Victimele Violenței în Familie, care asigură protecția acestora și a minorilor aflați în îngrijire, găzduirea și asigurarea hranei pe perioadă determinată, precum și servicii de asistență (consiliere socială, psihologică, asistență juridică, sprijin pentru reinserție profesională) pentru depășirea situației de dificultate.
Inspectoratul de Poliție Județean Dolj ne-a informat că a fost întocmit dosar penal, aflat la Parchetul de pe lângă Tribunalul Dolj. În anii anteriori (2022, 2023) au existat sesizări ale victimei, având ca obiect violenţa în familie, toate formulate împotriva concubinului acesteia. În unele dintre sesizări, s-a constatat că nu există risc iminent, în altele faptele nu s-au confirmat, sau victima și-a retras plângerea.
Primăria comunei Şimnicu de Sus, judeţul Dolj ne-a înștiințat că situaţia relatată în presă este cunoscută la nivelul autorităţii locale, anterior incidentului în cauză nu s-au înregistrat alte sesizări ale victimei, având ca obiect violenţa domestică. Agresorul nu era cunoscut în comunitate ca fiind o persoană agresivă sau violentă. În cadrul primăriei se desfășoară permanent activităţi de informare, în colaborare cu organele de poliție, în scopul prevenirii violenței domestice.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Dolj ne-a informat că cercetările au fost finalizate, prin rechizitoriu dispunându-se trimiterea în judecată a inculpatului, pentru săvârșirea infracțiunii de loviri sau vătămări cauzatoare de moarte asupra unui membru de familie.
Având în vedere informațiile comunicate de către instituții, ținând cont de sesizările repetate ale victimei, încheiate cu concluzia de neconfirmare a faptelor, fapte care au condus în final la decesul persoanei respective, în scopul eficientizării activității de prevenire a unor astfel de situații, Avocatul Poporului a emis Recomandarea nr. 124/2024, către Inspectoratul General al Poliției Române. În acest sens, s-a recomandat ca Inspectorul General al Inspectoratului General al Poliției Române, în exercitarea atribuțiilor conferite de legislația în vigoare, să dispună măsurile necesare pentru: colaborarea interinstituțională cu reprezentanții DGASPC/DAS/SPAS, cu atribuții în prevenirea violenței domestice, prin comunicarea imediată a oricărui caz de violență ori posibilă violență în familie, în vederea monitorizării de către aceștia a climatului familial; monitorizarea situațiilor în care există sesizări repetate ale victimelor, având ca obiect violența domestică, indiferent de confirmarea sau nu a acestora; instruirea personalului din subordine, cu privire la insistarea în aflarea adevărului, indiferent de starea de moment a victimei, precum și la prevenirea agresorului, referitor la consecințele faptelor sale.
Inspectoratul General al Poliției Române ne-a informat că și-a însușit Recomandarea, în sensul că organele de poliție colaborează, atât la nivel național, cât și local, cu reprezentanții DGASPC/DAS/SPAS, conform prevederilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice. Poliția Română acționează proactiv pentru identificarea riscurilor și a vulnerabilităților, în privința repetabilității sau escaladării unor evenimente care să conducă la producerea unor infracțiuni grave.
Referitor la instruirea organelor de poliție cu privire la insistarea în aflarea adevărului, acest aspect este stabilit prin art. 5 din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală. În cadrul cursurilor și sesiunilor de instruire a polițiștilor sunt abordate teme care prelucrează și dezbat prevederile Codului penal și ale Codului de procedură penală.
Ca urmare a adresei transmise de către Biroul Teritorial Craiova la Primăria Peştişani, autoritatea locală ne-a informat că a fost pus în executare dispozitivul hotărârii judecătoreşti, fiind emis titlul de proprietate pentru terenul respectiv în favoarea moștenitorilor existenţi, solicitarea petentului fiind soluționată favorabil.
Având în vedere situația anterior expusă, s-a aprobat sesizarea din oficiu a instituției Avocatul Poporului și efectuarea unei anchete, la Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dolj, cu privire la posibila încălcare a prevederilor art. 22 din Constituție, privind dreptul la viață și la integritate fizică și psihică, referitor la cazul de sinucidere al persoanei private de liberate, petrecut în data de 12.01.2024, în jurul orei 2043.
În urma discuțiilor purtate în cadrul anchetei, coroborat cu informațiile cuprinse în documentele studiate s-a reținut că, deși persoana privată de libertate, atât pe perioada escortării cât si la introducerea în centru avusese un comportament recalcitrant și necooperant, nu a fost evaluată, consiliată și asistată din punct de vedere psihologic, motivarea fiind lipsa din schema de personal a angajaților cu specializarea psihologie, se desprinde necesitatea remedierii deficienței constatate.
Prin adresa nr. 1246/02.04.2024, am informat conducerea Inspectoratului General al Poliției Române cu privire la această situație, și am solicitat să ni se comunice soluțiile adoptate pentru remedierea aspectelor constatate.
Inspectoratul General al Poliției Române ne-a comunicat că se urmărește modificarea schemei organizatorice a tuturor Centrelor de Reținere și Arestare Preventivă existente la nivel național, prin înființarea posturilor de psihologi.
În acest context, s-a emis Recomandarea nr. 102/03.06.2024, către inspectorul general al Inspectoratului General al Poliției Române, prin care s-a solicitat Inspectorului General al Inspectoratului General al Poliției Române, ca, în vederea eficientizării sistemului de reținere și arestare preventivă, și pentru a răspunde în timp real și constant nevoilor psihologice ale persoanelor private de libertate, în exercitarea atribuțiilor conferite de legislația în vigoare, să dispună toate măsurile necesare pentru modificarea organizatorică a tuturor Centrelor de Reținere și Arestare Preventivă existente la nivel național, prin înființarea posturilor de psihologi.
Prin adresa nr. 871733/R-BI/18.06.2024, în sinteză, ni s-a comunicat că în situația în care se constată că pe linie de reținere și arestare preventivă, prezența polițistului psiholog în cadrul Centrelor de reținere și arestare preventivă, este benefică pentru persoanele private de libertate și în funcție de fondurile financiare alocate de către Guvernul României, Ministerului Afacerilor Interne, se va avea în vedere extinderea și implementarea noului concept și la nivelul celorlalte Inspectorate de Poliție Județene.
2023
Ca urmare a adresei transmisă de către Biroul teritorial Craiova al instituției Avocatul Poporului la Primăria Brabova, autoritatea locală ne-a informat că s-a emis Hotărârea nr. 38/21.07.2023 a Consiliului Local, prin care se acordă scutirea de la plata impozitelor și taxelor locale a persoanelor care beneficiază de prevederile Decretului Lege nr. 118/1990, cererea petentului fiind soluționată favorabil.
Acesta a menționat că a transmis autorității documentele solicitate, în vederea soluționării dosarelor în cauză, însă nu mai deține nicio informație despre stadiul lor. Prin intermediul petiției ne-a solicitat sprijinul, în vederea comunicării stadiului dosarelor respective, dacă au fost emise deciziile de compensare de către Comisia Națională pentru compensarea imobilelor.
Ca urmare a adresei transmisă de către Biroul Teritorial Craiova la Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților București, am fost informați că dosarele constituite în temeiul Legii nr.10/2001, având ca obiect acordarea despăgubirilor pentru imobilele în cauză, au fost soluționate în ședința Comisiei Naționale pentru compensarea imobilelor din luna februarie 2023, prin emiterea Deciziilor de compensare.
Totodată, autoritatea ne-a înștiințat că, în vederea emiterii titlului de plată, în conformitate cu prevederile art. 31 din Legea nr. 165/2013, titularii deciziilor de compensare au posibilitatea de a se prezenta la sediul instituției, personal sau prin mandatar, pentru a depune cerere de valorificare a punctelor în numerar, însoțită de documente, sau de a expedia această cerere prin poștă, către Serviciul Evidență și Emitere Titluri.
Petentul a precizat faptul că a depus la ghişeul Direcţiei de Impozite şi Taxe Craiova, toate documentele necesare soluţionării cererii sale de restituire, inclusiv hotărârea judecătorească definitivă, prin care instanţa de judecată a dispus anularea procesului-verbal de contravenţie şi restituirea contravalorii amenzii aplicate.
Faţă de aspectele prezentate, ne-am adresat Direcţiei de Impozite şi Taxe Craiova, solicitând informaţii cu privire la aspectele reclamate de petent.
Ca urmare a demersului efectuat, Direcţia de Impozite şi Taxe Craiova ne-a comunicat faptul că în data de 09.12.2022, petentul a depus cererea de restituire nr. 216301, iar prin decizia de restituire a sumelor nr. 216301, 217267, solicitarea sa a fost soluţionată favorabil, fiind înştiinţat prin poştă, cu AR nr. 5224/08.02.2023, asupra modului de soluţionare a cererii sale.
La data formulării răspunsului către instituţia noastră, petentul deja intrase în posesia sumei de 290 lei, astfel cum s-a stabilit prin Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local nr. 216301, 217267/16.12.2022.
În acest sens, dosarul a fost soluţionat prin emiterea deciziei de restituire, petentul intrând în posesia sumei de 290 lei, astfel cum s-a stabilit prin Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local nr. 216301, 217267/16.12.2022.
2022
Ca urmare a demersului efectuat de către Biroul teritorial Craiova al instituției Avocatul Poporului, Serviciul Teritorial al Poliției de Frontieră Dolj – Calafat ne-a informat că a redirecționat adresa noastră Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu, spre competentă soluționare.
Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu ne-a comunicat faptul că de la începutul anului 2022 și până în prezent s-a observat o creștere continuă a numărului de mijloace de transport și de persoane care s-au prezentat în vederea efectuării formalităților de trecere a frontierei Calafat – Vidin, atât pe sensul de intrare în țară, cât și pe sensul de ieșire din țară, aspect generat de factori externi, precum conflictul din Ucraina, închiderea temporară a liniei de feribot Bechet – Oreahovo, datorită nivelului scăzut al Dunării în punctul bulgar de trecere a frontierei, traficul fiind reluat începând cu data de 31.08.2022. Astfel, în perioada 01.01.2022 – 31.08.2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021, s-au înregistrat creșteri de aproximativ 20% la mijloacele de transport și persoane care tranzitează frontiera româno-bulgară.
În punctul de trecere a frontierei Calafat, în afară de Poliția de Frontieră Română și Bulgară, își desfășoară activitatea și reprezentanții altor instituții române și bulgare, cu atribuții în cântărirea mijloacelor de transport marfă și eliberarea autorizațiilor de tranzit, încasarea taxei de pod, verificarea și sigilarea compartimentelor de marfă ale mijloacelor de transport, verificarea autocamioanelor încărcate cu deșeuri. Activitatea acestor instituții generează creșterea timpilor de așteptare, atât pe sensul de ieșire, cât și pe sensul de intrare din/în țară.
În vederea fluidizării traficului în punctul de trecere a frontierei româno-bulgare de la Calafat, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu a dispus o serie de măsuri: operaționalizarea arterei nr. 6, pe sensul de intrare în România, inițial aceasta fiind stabilită ca arteră de rezervă, obținerea unui acord, în data de 25.08.2022, din partea Poliției de Frontieră Bulgară, cu privire la operaționalizarea arterei nr. 6 pe sensul de ieșire din România, organizarea de întâlniri de lucru cu autoritățile române și bulgare, în vederea stabilirii măsurilor pentru fluidizarea traficului de camioane pe sensul de intrare în România, fiind reduși timpii alocați schimbului de tură de către toate instituțiile participante, delegarea a 6 polițiști de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Bechet la punctul de trecere a frontierei Calafat, pe perioada cât punctul de trecere a frontierei Bechet nu a fost operațional, dotarea punctului de trecere a frontierei Calafat cu aparatură performantă în descoperirea persoanelor ascunse în mijloacele de transport marfă, respectiv 5 detectoare multigaz CO2 și 2 aparate pentru detectarea bătăilor inimii, fapt ce determină efectuarea unui control eficient și scăderea timpilor de așteptare, verificarea autocamioanelor pe sensul de intrare în România, în perioadele cu trafic redus, pe 5 artere de control, încadrarea în data 03.09.2022, din sursă externă, a 5 polițiști, aceștia fiind repartizați la Sectorul Poliției de Frontieră Calafat. Începând cu luna decembrie 2021 au fost încadrați la Sectorul Poliției de Frontieră Calafat 6 polițiști, efectivul fiind mărit cu 9 agenți și 2 ofițeri.
Aceasta susține că, în baza Hotărârii Guvernului nr. 377/18.03.2022, prin care s-a aprobat trecerea terenului respectiv din domeniul public în domeniul privat al statului, în vederea reconstituirii dreptului de proprietate, a fost pusă în posesie de către Comisia locală Calafat, conform procesului-verbal din data de 23.06.2022.
Ca urmare a adresei transmisă de către Biroul Teritorial Craiova la Instituția Prefectului Județul Dolj, am fost informați că s-a emis Hotărârea Comisiei Județene Dolj din data de 15.12.2022, prin care s-a stabilit eliberarea titlului de proprietate pentru terenul în cauză.
În acest sens, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Dolj a întocmit titlul de proprietate din data de 31.01.2023, urmând să fie transmis petentei și celorlalți moștenitori de către reprezentanții Comisiei locale de fond funciar Calafat.
Ulterior, Primăria Calafat ne-a înștiințat că, în vederea ridicării titlului de proprietate, este necesar ca petenta să se prezinte la sediul instituției, împreună cu ceilalți coproprietari, sau să depună o procură notarială, prin care ceilalți moștenitori să își exprime acordul în acest sens.
Petenta a sesizat faptul că, în perioada anilor 2017 – 2021, a lucrat ca sezonier în Marea Britanie, în agricultură, timp de 8 luni pe an, respectiv lunile februarie – septembrie. Susținea că a obținut statutul de rezident din luna februarie 2020. Totodată, aceasta a menționat că a întocmit dosarul în vederea acordării indemnizației pentru creșterea copilului în România (în condițiile în care a fost informată că este necesar să lucreze două luni în țară), însă reprezentanții Primăriei Segarcea și Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Dolj au informat-o verbal că nu poate beneficia de această indemnizație, deoarece legislația s-a modificat, Marea Britanie nemaifiind parte a Uniunii Europene.
Prin intermediul petiției ne-a solicitat sprijinul în vederea acordării indemnizației pentru creșterea copilului. Ca urmare a demersului efectuat de către Biroul teritorial Craiova al instituției Avocatul Poporului, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale ne-a informat că, în condițiile în care petenta a desfășurat activitate în Marea Britanie și deține statutul de rezident înainte de data de 31 decembrie 2020, aceasta beneficiază de prevederile Acordului de retragere agreat între Uniunea Europeană și Regatul Unit, și are dreptul la prestații familiale în baza principiilor prevăzute de regulamentele europene privind coordonarea sistemelor de securitate socială, respectiv Regulamentul (CE) nr. 883/2004 și Regulamentul (CE) nr. 987/2009 ale Parlamentului European și ale Consiliului. Deoarece petenta a realizat activități profesionale în România, anterior datei nașterii copilului, se supune legislației române în vigoare, având dreptul la concediu și indemnizație pentru creșterea copilului în România, prin totalizarea perioadelor de activitate realizate în Marea Britanie, la care se adaugă perioada de activitate desfășurată pe teritoriul țării, primind răspuns favorabil din partea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială. În acest sens, dosarul a fost soluționat prin emiterea de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Dolj a Deciziei nr. 1658830567402/26.07.2022, petenta beneficiind de indemnizația pentru creșterea copilului în România, începând cu data 08.07.2022.
2021
În baza împuternicirii Avocatului Poporului, a fost efectuată o anchetă la Penitenciarul Craiova, în vederea obţinerii de informaţii suplimentare privitoare la aspectele sesizate.
Din studierea documentelor solicitate şi puse la dispoziţie de conducerea Penitenciarului Craiova, din vizita efectuată în spaţiile de deţinere, a audierii petentului, care a refuzat să de o declaraţie scrisă, precum şi în urma discuţiilor purtate cu reprezentanţii Penitenciarului Craiova, s-a desprins necesitatea clarificării situaţiei medicale a petentului, prin prezentarea la Secţia de Boli Interne a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova, conform recomandării Institutului de Medicină Legală Craiova, în cel mai scurt timp posibil.
Totodată, era necesar a se adopta măsuri eficiente şi constante pentru diminuarea fenomenului de supraaglomerare din Penitenciarul Craiova.
În acest context, în temeiul prevederilor art. 59 din Constituţia României şi ale art. 15 lit. f), art. 24 şi art. 26 alin. (2) din Legea nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, s-a emis Recomandarea nr. 115/ din 26 august 2021, prin care directorul Penitenciarului Craiova, urmează ca în exercitarea atribuţiilor conferite de legislaţia în vigoare, să dispună toate măsurile necesare pentru clarificarea situaţiei medicale a petentului, prin prezentarea la Secţia de Boli Interne a Spitalului Clinic Județean de Urgență Craiova, conform recomandării Institutului de Medicină Legală Craiova, în cel mai scurt timp posibil, precum și adoptarea de măsuri eficiente şi constante pentru diminuarea fenomenului de supraaglomerare din Penitenciarul Craiova.
Conducerea Penitenciarului Craiova, a comunicat faptul că și-a însușit Recomandarea emisă, situația medicală a petentului fiind clarificată, acesta fiind prezentat la un consult medical de specialitate, conform recomandării Institutului de Medicină Legală Craiova, iar pentru soluționarea fenomenului de supraaglomerare s-au luat măsuri de către ANP, prin redistribuirea de deținuți către alte unități penitenciare din zonă, un exemplu fiind Penitenciarul Tg. Jiu, care și-a mărit capacitatea de cazare prin construirea și reamenajarea de noi spații de deținere, toate punctele Recomandării fiind astfel îndeplinite.
Din studierea documentelor solicitate şi puse la dispoziţie de conducerea Penitenciarului Craiova, în cadrul anchetei efectuate, din vizita efectuată în spaţiile de deţinere, precum şi din discuţiile purtate, s-a deprins concluzia că era necesară clarificarea situaţiei medicale a petentului, prin prezentarea la cabinetul medical al Penitenciarului Craiova, pentru evaluare şi investigaţii paraclinice, în cel mai scurt timp posibil.
Totodată, se impunea necesitatea adoptării de măsuri eficiente şi constante pentru diminuarea fenomenului de supraaglomerare din Penitenciarul Craiova, precum şi suplimentarea dotării cu aparate frigorifice a secţiilor de deţinere, astfel încât deţinuţii care se aprovizionează şi de la magazinul unităţii penitenciare, să aibă posibilitatea de a depozita şi păstra alimentele în condiţii igienico-sanitare corespunzătoare, mai ales în perioada de vară, cu temperaturi caniculare, cu risc pentru sănătatea persoanelor private de libertate.
În acest context, în temeiul prevederilor art. 59 din Constituţia României şi ale art. 15 lit. f), art. 24 şi art. 26 alin. (2) din Legea nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, s-a emis Recomandarea Nr. 116 din 26 august 2021, prin care Directorul Penitenciarului Craiova, urma ca în exercitarea atribuţiilor conferite de legislaţia în vigoare, să dispună toate măsurile necesare pentru clarificarea situaţiei medicale a petentului, prin prezentarea la cabinetul medical al Penitenciarului Craiova, pentru evaluare şi investigaţii paraclinice, în cel mai scurt timp posibil, adoptarea de măsuri eficiente şi constante pentru diminuarea fenomenului de supraaglomerare din Penitenciarul Craiova, precum și suplimentarea dotării cu aparate frigorifice a secţiilor de deţinere.
Conducerea Penitenciarului Craiova, a comunicat faptul că și-a însușit Recomandarea emisă, petentul a fost prezentat la consult medical, a fost investigat clinic și paraclinic, rezultatele investigațiilor paraclinice fiind în parametrii normali, pentru diminuarea fenomenului de supraaglomerare s-au luat măsuri, prin redistribuirea de deținuți către alte unități penitenciare din zonă care au grad de ocupare mai mic, iar achiziționarea de aparate frigorifice se desfășoară în continuare, în limita posibilităților bugetare.