Informaţii de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind accesul liber la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare:
Programul de funcționare al instituției: Contact
Pentru informaţiile de interes public, conform Legii nr. 544/2001 privind accesul liber la informaţiile de interes public: tel. 021/3127101, e-mail: avp@avp.ro.
Instituţia Avocatul Poporului are buget propriu, care face parte integrantă din bugetul de stat.
PERSOANELE CU ATRIBUŢII ÎN APLICAREA LEGII NR. 544/2001 PRIVIND LIBERUL ACCES LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC, MODIFICATĂ ȘI COMPLETATĂ:
– Ecaterina Mirea, șef Serviciu contencios constituțional, recurs în interesul legii, contencios administrativ și juridic, analiză acte normative, relații externe și comunicare, persoană responsabilă cu soluționarea cererilor formulate în baza Legii nr.544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, modificată și completată
În situația imposibilității de îndeplinire a atribuțiilor specifice Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, acestea sunt preluate de doamna Andreea Elena Băicoianu, șef Birou analiză acte normative, relații externe și comunicare.
Lista documentelor de interes public elaborate de instituţia Avocatul Poporului
Rapoartele instituției Avocatul Poporului privind accesul la informațiile de interes public
Codul de etică și conduită profesională a personalului din cadrul Instituției Avocatul Poporului
Procedura operațională privind organizarea și desfășurarea activității de acordare a audiențelor
Procedura de sistem privind soluționarea petițiilor
Procedura operațională privind protecția personalului care semnalează încălcări ale legii
Metodologia de evaluare a performanțelor profesionale
În scopul facilitării obţinerii de informaţii de interes public de către cetăţeni, publicăm formularele – tip, prevăzute de Normele metodologice de aplicare ale Legii nr. 544/2001 privind accesul liber la informaţiile de interes public:
– reclamaţie administrativă (1)
– reclamaţie administrativă (2)
Modalităţile de contestare a deciziei Avocatului Poporului în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate:
Împotriva refuzului aplicării prevederilor privind informațiile de interes public, se poate depune reclamație în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezată, în condițiile prevăzute de art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de Legea nr. 544/2001, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituției Avocatul Poporului.
Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr. 544/2001.